Bookmark and Share

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Και τώρα διαφημίσεις, σε λίγο και πάλι μαζί…!


Τζοάννα Κουντούρη

Μας αρέσουν και κάποιες από αυτές τις αγαπάμε, παρόλο που γκρινιάζουμε κάθε φορά που ξεκινά το διαφημιστικό διάλειμμα. Να λοιπόν κάποιες από τις διαφημίσεις που αγαπάμε ή απεχθανόμαστε. Ας αρχίσουμε…

+ Η νέα διαφήμιση της nova αποτελεί χωρίς αμφιβολία την εξαίρεση στον κανόνα που μας κάνει να επιδιδόμαστε σε τρελό ζάπινγκ (ή να πηγαίνουμε στην τουαλέτα) κάθε φορά που το πρόγραμμα διακόπτεται. Αναφέρομαι φυσικά στην περίφημη διαφήμιση όπου ένας άνδρας παραπονιέται για τη διπλή του δέσμευση μετά το γάμο του: με τη γυναίκα του και με την πεθερά του. Μετά την εκμυστήρευση αυτή παρακολουθούμε το πώς η πεθερά γίνεται βραχνάς στο ζευγάρι ακόμα και στις πιο ιδιωτικές του στιγμές- με το περιβόητο «Βάρρρρβαρε!» και την απάντηση του γαμπρού στην ερώτηση της γιαγιάς για το σταυρόλεξό της: «Θηλαστικό με πέντε γράμματα;» «Φώκια!» να ξεχωρίζουν.

Η επιτυχία της διαφήμισης στηρίζεται στο γεγονός ότι το προϊόν διαφημίζεται εμμέσως, χωρίς να δίνεται έμφαση τόσο στις υπηρεσίες της nova, όσο στο γεγονός ότι μέσω της nova ο απελπισμένος σύζυγος καταφέρνει να απαλαγεί από τη συνεχή και ενοχλητική παρουσία της πεθεράς του. Ουσιαστικά, οι εν λόγω διαφημιστές έχουν χρησιμοποιήσει εύστοχα ένα βαθιά ελληνικό στερεότυπο- αυτό της αδιέξοδης σχέσης γαμπρού και πεθεράς- για να αναδείξουν τις υπηρεσίες της nova με πλάγιο και καθόλου ενοχλητικό τρόπο. Μπράβο λοιπόν στη nova που για ακόμη μία φορά μας εκπλήσσει ευχάριστα μετά το ανεπανάληπτο, θρυλικό και απερίγραπτο “put the kot down!”. Συγχαρητήρια, τέτοιες διαφημίσεις θέλουμε να βλέπουμε!


- Εκτός όμως από τα καλώς κείμενα των ελληνικών τηλεοπτικών διαφημίσεων, ομολογουμένως υπάρχουν και μερικές που βγάζουν το δύσμοιρο τηλεθεατή έξω από τα ρούχα του, κάνοντας την επιθυμία του να σπάσει την τηλεόραση πραγματικά ακατανίκητη! Τι να πει κανείς για την (δυστυχώς ατελείωτη) σειρά διαφημίσεων για την προώθηση των υπηρεσιών του 11880. Είναι άξιο απορίας το πώς ο αξιοσέβαστος κύριος Ξανθόπουλος δέχεται να τον μιμούνται κατά αυτόν τον τρόπο. Διαφημίσεις με λεωφορεία του ΚΤΕΛ, με ταραμά, χαστούκια, χαζές ερωτήσεις της υποτιθεμένης ξανθιάς συντρόφου του πρωταγωνιστή και πολλές άλλες με αποκορύφωμα φυσικά το «Λίζα, θα ’ρθείς; Θα κάνουμε μπανααάνα!» Ε-ΛΕ-ΟΣ!!! Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, το σταθερό ως φόντο κίτρινο αντικείμενο (πότε μία τσάντα, πότε ένα καπέλο…) κάνει ακόμα και την εικόνα- εκτός από τον ήχο- εξίσου εκνευριστική… Και ως επίλογος έρχεται πάντα το γνωστό τραγουδάκι: «Έντεκα οχτώ ογδόντα. ΟΓΔΟΝΤΑ!», με το «80» να δεσπόζει πελώριο και αυξανόμενο στην οθόνη σαν να επρόκειτο να βγει από αυτήν και να σου επιτεθεί… Βοήθεια!

Όπως και να ’χει πάντως, καλόγουστες ή κακόγουστες, ευφάνταστες ή όχι, αστείες ή βαρετές, οι διαφημίσεις καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του τηλεοπτικού χρόνου και δεν περνούν απαρατήρητες από τον αχόρταγο τηλεθεατή.

...Και τώρα διαφημίσεις! Σε λίγο και πάλι μαζί! Εσείς; Θα μείνετε;

Νοέμβριος 2009
www.exitmag.tk

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εμένα πάντα μ'αρέσει η διαφημιση με τη Λίζα!:P Και θεωρώ ότι έχει γίνει και ατάκα καθώς τις προάλλες που επισκέφτηκα τα δικαστήρια (με τον δικηγόρο πατέρα μου) κουστουμάτοι,υποτίθεται σοβαροί επαγγελματίες φώναζαν ο ένας στον άλλο ''Λίζα θα'ρθεις; Θα κάνουμε μπανάαανα!!:P''!!Πολύ ωραία διαφημιση είναι και αυτή με το σλόγκαν '' ο έρωτας δεν είναι κουφός''!Your lips,your arms are still around me... and I ' m crying ,I'm crying:P!!

Σταυρούλα

Ανώνυμος είπε...

*πάντως

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί Σταυρολυλα η περιβόητη αυτή φράση να έχει γίνει σλόγκαν όμως τόσο αυτή όσο και όλες οι διαφημισεις της συγκεκριμένης υπηρεσίας έχουν καταντήσει πολύ εκνευριστικές γιατί είναι όλες βλακώδεις... 'Αρα, ξανασκεφτείτε το και συνειδητοποιήστε ότι αυτές οι διαφημίσεις μόνο στόχο έχουν να υποτιμήσουν τη νοημοσύνη μας και στην καλύτερη των περιπτώσεων να αποσπάσουν τα αρνητικά σχόλιά μας...
Τζοάννα!

Ανώνυμος είπε...

Δεν είχα σκεφτεί αυτή την παραλλαγή του ονόματος μου(Σταυρολυλα):P Γέλασα όταν το είδα και φυσικά σε πειράζω Τζοάννα!:) Δεν είπα οτι έχει κάτι έξυπνο αυτή η διαφήμιση...απλά είναι ''πιασάρικη''. Και μπορεί να σου προκαλέσει γέλιο αν και μετά τη χιλιοστή προβολή της φαίνεται σαχλή.
Εγώ γέλασα όταν την πρωτοείδα.


Σταυρούλα

Σχετικά Άρθρα

Related Posts with Thumbnails