Ανησυχείς μήπως υποκλέπτουν οι μυστικές υπηρεσίες ή εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προσωπικές σου πληροφορίες; Το Facebook έχει τη λύση: Δημοσιεύσετέ τες από μόνος σου... Με όλες αυτές τις πληροφορίες λοιπόν γεμίζει η αρχική σου σελίδα στο μεγαλύτερο διαδικτυακό ρουφιάνο όλων των εποχών. Οι εργοδότες το απαγορεύουν, οι γονείς το κράζουν, και όλοι οι υπόλοιποι δεν ξέρουν πώς να ξεκολλήσουν. Το facebook καλώς ή κακώς έχει γίνει ένα μέρος της καθημερινότητάς μας. Και όπως υπάρχουν ορισμένοι κανόνες στην πραγματική ζωή, έτσι θα έπρεπε να συμβαίνει και με το facebook. Βέβαια, το να" επιβιώσει" κανείς εκεί μέσα δεν είναι σίγουρα καλό ή κακό... Όπως και να χει, αν είστε αποφασισμένοι να το κάνετε, ακολουθούν 5 βασικοί κανόνες:
- Μην ανανεώνεις το status σου με βλακείες. Μη γράφεις τίποτα εκτός αν είναι πολύ σημαντικό, ή τουλάχιστον αστείο (π.χ. "έρχεται παλιρροϊκό κύμα", ή "Νέο άρθρο στην EXITmag.tk"). Το facebook σε καλοσωρίζει με τις ανανεώσεις των status του κάθε χρήστη π.χ. "Sara Mara is efxaristo gia tin iperoxi vradia" ή, "Telis Gkelis is ksino ti miti mou" και διάφορες άλλες κατά βάση άχρηστες πληροφορίες για αδιάφορους ανθρώπους. Όμως αυτή η σαβούρα πληροφοριών στην αρχική σελίδα γίνεται ανεκτή, οχι γιατι αρέσουν τα αδιάφορα status, αλλά γιατί ικανοποιείται η κουτσομπολίστικη φύση του ανθρώπου με πληροφορίες όπως "Popi Flopi is now single".
- Μην κάνεις ηλίθια κουίζ. Ο κόσμος και ηλιθιότητά του εξελίσσεται, και φυσικά μαζί τους "εξελίσσεται" και το Facebook. Έτσι το νεο facebook αποτελεί έναν ιδανικό τόπο ενδοσκόπησης και αναζήτησης της αυτογνωσίας. Την αρχική σου σελίδα πλέον κοσμούν διάφορα test που κάνουν "φίλοι" σου. Μαθαίνεις της επιδόσεις που έχουν στο sex παλιοί γνωστοί σου σύμφωνα με έγκυρα quiz. Σύμφωνα με έρευνα του EXIT university (που θα αναγνωριστεί οσονούπω) φαίνεται οτι όσοι άνθρωποι έχουν ψυχογραφικές διαθέσεις και φτιάχνουν quiz στο Facebook είναι παντελώς ανορθόγραφοι. Κουίζ που ξεχωρίζουν είναι τα "Που αιρεθήζεσε πιο πολή; -Στο αυτή") και "πιο τραγούδη σου τεριάζη;". Δεν θέλω να σε λυπήσω αλλά δεν ενδιαφέρονται πολλοί για το "ποιά συγχορδία είσαι" ή "τι χρώμα μαλλιών έχεις".
- Αποχή από τις κάλπες του Facebook. Με το να ψηφίσεις για το αν "πιστεύεις οτι ο Χατζηγιάννης είναι gay", ή για το αν "τα γλυπτά ανήκουν στον Παρθενώνα ή στο Βρετανικό Μουσείο", δεν πρόκειται να επηρεάσεις ούτε τις σεξουαλικές προτιμήσεις του Χατζηγιάννη, ούτε τις προθέσεις του Βρετανικού Μουσείου.
- Μην κάνεις tag φίλους σου σε φωτογραφίες που ανέβαζεις. Οχι τίποτ' άλλο, αλλά παει χαμένος ο κόπος σου. Μόλις ο φίλος-θύμα tagging, δει τη φωτογραφία στην οποία έχει βγεί με το κακό του προφίλ, το χαζό γέλιο ή το μαρουλάκι κολλημένο στα δόντια, θα κάνει untag. Γλίτωσέ μας όλους από κόπο και χρόνο και ασχολήσου με τον εαυτό σου.
- Γινε μέλος στη σελίδα της EXITmag στο Facebook. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος όλων των κανόνων...Κάνε πολλά θετικά σχόλια ακόμα και αν δεν τα πιστεύεις. Εμείς θα τα διαβάσουμε, θα τα πάρουμε πάνω μας και θα καβαλήσουμε το καλάμι.
Δεν φταίμε όμως μόνο εμείς που κάνουμε tabloid τις ζωές μας."Σε κάθε άνθρωπο αντιστοιχούν 15 λεπτά δημοσιότητας στην τηλεόραση" είχε πει ο Andy Warhol, "και τουλάχιστον ένα προφίλ στο internet" θα προσθέσω εγώ, στο οποίο το facebook δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες για ξεκατίνιασμα.
Ακόμη, εισάγωντας το φύλο, την ηλικία και τα ενδιαφέροντά σου, δίνεις τη δυνατότητα στο facebook να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις: άλλες διαφημίσεις εμφανίζονται σε νέες γυναίκες, άλλες σε άντρες κ.ο.κ...
Στις διαφημίσεις, εμένα μου εμφανίζει συνέχεια μια τρομακτική Κινέζα με τέσσερα μάτια με ένα άλλο Κινεζάκι με γυαλιά να τραβάει τα μαλλιά του με την ερώτηση "Πόσο έξυπνος είσαι?". Ίσως να είναι ρητορική...("μα καλά, πόσο έξυπνος είσαι;"¨). Μετά ακολουθεί μια διαφήμιση ενός "πάρτι με πλούσια δώρα". Λογικό, σε ποιόν δεν αρέσουν τα πάρτι, ή τα δώρα. Η επόμενη καταχώρηση είναι μια διαφήμιση ενός "GPS κινητό εντοπισμού", που και αυτό είναι λογικό, αφού ως νέος οδηγός δεν σκέφτομαι "Πρέπει να στρίψω εδώ" αλλά "έπρεπε να είχα στρίψει εδώ"...
Πάντως έχω κάνει ήδη μια αποτυχημένη απόπειρα διαγραφής του προφίλ μου. Μετά την πρώτη εβδομάδα άρχισε να με στοιχειώνει στον ύπνο μου η Κινέζα με τα τέσσερα μάτια, και φοβούμενος την οργή της επέστρεψα στο facebook.
Αν ακολουθήστε τους 5 παραπάνω κανόνες όσο πιο πιστά μπορείτε, τότε το Facebook ίσως να γίνει πιο αξιοπρεπές. Μην περιμένετε να γίνει indymedia, αλλά όλο και κάτι μπορεί να αλλάξει!
EXITmag 2009.
7 σχόλια:
Ας βρεθεί κάποιος να μας γλιτώσει απο αυτό το πράγμααααααααααα.!!!!Νίνα
Exeis plaka..! Marina
@ Νίνα: Ελπίζω να εννοείς το Facebook και οχι εμένα... Στο διάολο να παει το Facebook, το προφίλ μου μην πάθει τίποτα μόνο.. :P
@ Marina: Εεευχαριστώ! :)
poly kalo!!bravo!!Nana
teleio ! :D
fwteinh
@ Νανά, Φωτεινή: θένξ ε λότ (:
αχαχαχα ... το μαρουλάκι στο δόντι...(κλασική ατάκα)
Δημοσίευση σχολίου