Bookmark and Share

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

Ζήσε τη στιγμή σε προνομιακή τιμή.



Της Αλίκης Ελευθεριάδου

"Ζήσε την στιγμή...ζήσε την ηλικία...ζήσε την εποχή...": Συχνές κουβέντες μεγαλύτερων ή εμπειρότερων που συχνά τις απευθύνουν στους νεότερους χωρίς να αναρωτιούνται κατά πόσο είναι πραγματοποιήσιμες στον κόσμο που ζούμε, σε ένα κόσμο που η φράση "Ζήσε τη στιγμή" θυμίζει διαφημιστικό γνωστής εταιρίας...

Η στιγμή, η ηλικία και η εποχή περνούν χωρίς να το καταλαβαίνουμε και χωρίς ουσιαστικά να τις ζούμε, γιατί με έναν ακατανόητο τρόπο η καθημερινότητα και οι καταναλωτικοί παράγοντες που την καθορίζουν, επιτάσσουν να βρισκόμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά, ή πολλά χρόνια πίσω. Η μεγαλύτερη μαύρη τρύπα που ρουφάει το χρόνο, κόβει και ράβει τις εποχές, τα χρόνια, τις μόδες, ακούει στο όνομα ''ΤV''. Από το πρωί μέχρι το βράδυ μας τρώει η μουρμούρα. Και πώς θα χάσουμε το Πάσχα κιλά εν' όψει των καλοκαιρινών διακοπών, τι μαύρισμα πρέπει να κάνουμε, πώς θα σφίξει ο δικέφαλος, ποιο ντύσιμο θα κρύψει τις ατέλειες και άλλα τέτοια μπλαμπλαδίστικα, λες και μας λένε κάτι καινούριο. Και περιμένω εγώ και η πελαγωμένη νοικοκυρά να δούμε τις μεταμορφώσεις του μακιγιέρ Freddy και τις δίαιτες του Ξένου για να είμαστε ευτυχισμένες; Ότι και καλά αυτό θα μας σώσει. Άμα χάσουμε 5 κιλά ή άμα βάψουμε την βλεφαρίδα με γήινους τόνους... Και εκτός των άλλων -ναι κύριε μου,τ ρώω όλο μου το φαΐ και δεν μπορώ τα γυμναστήρια-! Γιατί να μου βάλεις όρια και γιατί να μου δείχνεις συνέχεια γυναίκες και άντρες με τέλειες αναλογίες;

Τόσο έχουν εξελίξει την πλύση εγκεφάλου, που εκτός των άλλων, διαμορφώνει και την ηλικία που ''πρέπει'' να είμαστε. Η σημερινή διαφήμιση μετατρέπει τα παιδιά σε ενήλικους και τους μεγάλους σε μαθητούδια. Έτσι πουλάει περισσότερο. Άμα δεν καπνίσει το δεκαεξάχρονο ή άμα η πενηντάρα δεν βάλει το μίνι δεν είναι στη μόδα. Με λίγα λόγια η απόλυτη διαμόρφωση ενός στερεοτυπικού τρόπου ζωής που μας καταπιέζει αφόρητα και μας αναγκάζει να δείχνουμε το αντίθετο της πραγματικότητας. Και ο χρόνος περνάει προσπαθώντας να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε ή μιζεριάζοντας γιατί δεν μπορούμε να φτάσουμε αυτό που μας κάνουν να θέλουμε, με συνέπεια να χάνουμε την στιγμή και όχι μόνο...

Όσο για την εποχή...Έχουν φροντίσει τα περιοδικά να την προσπερνάμε. Πόσες φορές έχουμε δει σε περιοδικά του Δεκεμβρίου μαγιό και σε άλλα του Αυγούστου πουλόβερ. Δηλαδή πρόκειται για μια εξωφρενική κατάσταση. ΘΕΛΩ το καλοκαίρι να διαβάζω στην παραλία χωρίς να μου θυμίζει κανείς ότι σε λίγο καιρό θα βάλω μακρυμάνικο ή πόσο μάλλον το χειμώνα που τα περιοδικά σου λένε έμμεσα ό,τι για την αγορά του μαγιό (που εμφανίζεται δίπλα από διαφημίσεις για χιονοδρομικά κέντρα) πρέπει να ασχοληθείς από τώρα.

Δεν πρέπει να σταματήσουμε λοιπόν σιγά σιγά να είμαστε τα θύματα όλης αυτής της υπόθεσης; Από την άλλη αν σταματήσουμε να καθοδηγούμαστε από αυτήν, θα αποκτήσουμε ένα υψηλότερο επίπεδο ζωής; Ίσως.

Ίσως απλά θα μπορούμε πιο εύκολα να κάνουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να μας δεσμεύουν τα πρότυπα και ο συμφεροντολογικός τρόπος ζωής που προβάλλει η διαφήμιση. Ίσως αποκτήσουμε την ελευθερία που θα μας κάνει ευτυχισμένους και όχι ένοχους επειδή δεν ακολουθούμε τα διαφημιζόμενα πρότυπα της εποχής. Βέβαια παντού υπάρχει η διαφήμιση που μας το κάνει όλο και πιο δύσκολο. Πρέπει να κλείσουμε τα μάτια; Όχι, αρκεί να μάθουμε σιγά σιγά να την απωθούμε ή κάποιες φορές πεισματικά να κάνουμε το αντίθετο από αυτό που επιβάλλει....


EXITmag 2009.

3 σχόλια:

Theios είπε...

Το καλοκαίρι ανήκει στα μαγίω του και ο Χειμώνας στα κασκόλ του!

Freedom to Seasons NOW!

-> Αν σου τη σπάνε οι διαφημίσεις των περιοδικών, μπορείς να πάρεις laptop στην παραλία και να διαβάζεις την EXITmag, που είναι DoItYourself! :P

Ανώνυμος είπε...

Μ"αρεσει οπως γραφεις και οπως διατυπωνεις τις σκεψεις σου με εξυπναδα και χιουμορ.

Ανώνυμος είπε...

Οταν τα πιστευεις αυτα που γραφεις εισαι ανεξαρτητη δημοσιογραφος και με αποψη.Συνεχισε ετσι...

Σχετικά Άρθρα

Related Posts with Thumbnails